Czyli co powinniśmy wiedzieć o SEO copywritingu

seo copywriting

Szukając sposobów na zwiększenie zainteresowania stroną internetową naszej działalności, zdarzało nam się zapewne nieraz zetknąć z pojęciami takimi jak SEO czy SEO copywriting. I choć na początku mogą brzmieć enigmatycznie, to w rzeczywistości jest inaczej. Co więc kryje się pod wspomnianym wcześniej skrótem i czym dokładnie zajmuje się SEO copywriter?

Czym jest konkretnie SEO copywriting i jakie jest jego znaczenie?

Na samym początku warto rozwinąć tajemniczo brzmiący skrót SEO. Pochodzi on z języka angielskiego i znaczy nic innego jak Search Engine Optimalization, co na polski tłumaczy się zazwyczaj jako pozycjonowanie lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Najprościej mówiąc, są to działania zmierzające do poprawienia widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania (w szczególności w wyszukiwarce Google).

Co zadaniem SEO copywritera więc jest tworzenie treści internetowych?


Z jednej strony pomagają wygenerować odpowiedni ruch na stronie, a z drugiej są atrakcyjnie napisane i potrafią zaintrygować potencjalnych klientów. Biorąc to pod uwagę, do obowiązków takiego copywritera należy, chociażby:

  • umieszczanie w treści słów i fraz kluczowych, które z jednej strony mają wyglądać naturalnie w tekście, a z drugiej przyciągnąć jak największą liczbą użytkowników na daną stronę;
  • Umieszczanie m.in. odpowiednich nagłówków (np. H2 do śródtytułów), a także linków wewnętrznych i zewnętrznych;
  • tworzenie unikalnych treści, które powinny spełniać oczekiwania potencjalnych czytelników, jak również być pozbawione błędów (ortograficznych, stylistycznych czy interpunkcyjnych); teksty mało unikalne lub zawierające błędy językowe mogą zostać nisko ocenione przez wyszukiwarkę.

Więcej na temat SEO copywritingu możesz znaleźć tutaj: https://kohai.pl/blog/seo-copywriting-jak-pisac-do-sieci-ciekawie-i-skutecznie-poznaj-zasady-tworzenia-tekstow-seo/

seo copywriting

Podsumowując temat SEO copywriting

Osoba, która dobrze zna zasady panujące w SEO copywritingu i umie je z powodzeniem zastosować w praktyce może w szczególny sposób przyczynić się do zwiększenia zainteresowania stroną klienta, a w konsekwencji większym zainteresowaniem jego produktami. I choć oczywiście warto zdać się na specjalistę, który pomoże zoptymalizować naszą stronę pod kątem SEO, to jednak tworzenie odpowiednich treści jest już zadaniem wykwalifikowanego copywritera.