Team building to naprawdę ważna kwestia, nad którą zdecydowanie warto się pochylić nieco dokładniej. Poniżej zostaną zatem przytoczone najważniejsze fakty dotyczące team buildingu.
Team building rozpoczyna się już w momencie rekrutacji
Zdecydowanie tak. Teoretycznie mogłoby się wydawać, że to nie będzie prawda. W końcu kto to słyszał, aby budować zespół w trakcie kompletowania go? Jednak no właśnie – to jest bardzo istotne. Wygląda to trochę jak budowanie z lego zamku. Jeśli wybierze się niepasujące do siebie kostki, to choćby i były one śliczne i doskonałe- nie zbuduje się nimi zamku.
Podobnie jest z pracownikami. Niestety jeśli nie wybierze się ich starannie, to skończyć się to może naprawdę nieciekawie. Generalnie rzecz ujmując, nawet świetni pracownicy, ale o zupełnie niepasujących do siebie kompetencjach, niestety nigdy nie zbudują zgranego i dobrego zespołu.
W team buildingu pomagają imprezy i eventy
Zdecydowanie tak! Dzisiaj wiele firm organizuje naprawdę ciekawe eventy i imprezy integracyjne, motywacyjne, budujące zespół dla wielu różnych firm. Naprawdę warto skorzystać z takiej możliwości, ponieważ najczęściej wiąże się ona naprawdę z dość sporym poziomem zadowolenia wśród kierowników zespołu. Zasadniczo charakter takich imprez jest naprawdę różny – mogą to być imprezy surwiwalowe, wspólne wyjście na ściankę, piknik. Wszystko zależy od tego, jakie efekty chce się uzyskać – czy ma to być raczej budowanie wzajemnej motywacji, czy też odnalezienie lidera w grupie itp.