
Biuro to miejsce pracy dla osób zajmujących się zagadnieniami administracyjnymi, kadrowymi oraz tym podobnymi, związanymi bezpośrednio z dokumentami przedsiębiorstwa. Obojętnie, czy jego lokalizacja to budynki firmowe, czy prywatne mieszkanie, biuro musi być zaopatrzone w niezbędne art biurowe oraz konieczne urządzenia, ułatwiające tworzenie, wysyłanie i odbieranie dokumentów.
Meble biurowe
Regały, szafy, krzesła, biurka – to niezbędne sprzęty, z których pracownicy biura korzystają codziennie. Każdy z tych mebli powinien być nie tylko funkcjonalny, ale również wykonany z trwałych i odpornych na różne czynniki materiałów.
Urządzenia biurowe
Do najbardziej potrzebnych urządzeń można zaliczyć:
- komputer,
- kserokopiarkę,
- drukarkę,
- skaner,
- faks,
- telefon stacjonarny,
- niszczarkę do dokumentów.
Warto również zaopatrzyć się w rzadziej używane, ale jednak bardzo przydatne urządzenia takie jak: bindownice, laminatory, gilotyny do papieru czy drukarki do etykiet, naklejane na segregatory.
Artykuły biurowe
Akcesoria papiernicze i piśmiennicze to podstawowe artykuły biurowe. Należą do nich:
- długopisy,
- pióra,
- gumki do gumowania,
- linijki,
- markery,
- flamastry,
- ołówki,
- papierowe teczki,
- segregatory,
- papier do drukarek,
- koperty i wiele innych.
Nie można także zapominać o drobnych, ale bardzo pomocnych akcesoriach biurowych, takich jak: spinacze, zszywki, dziurkacze czy zszywacze – te przedmioty pozwalają utrzymać porządek w dokumentach. Dodatkowym art biurowym mogą być samoprzylepne, kolorowe karteczki-znaczniki – sprawdzą się w momencie zapisania na nich ważnych informacji i umieszczeniu ich w widocznym miejscu.